Hatékony kulcsszó választás

Kategória: Önmüködő honlap | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A kulcsszó választás az egyik legalapvetőbb keresőoptimalizálási (SEO, search engine optimization) tevékenység.

Amikor elkezdünk azzal foglalkozni, hogy honlapunk minél látogatottabb legyen, előbb utóbb szembetalálkozunk a következő problémák egyikével:

 

  • Mik legyenek a legfontosabb kulcsszavak?
  • Mire keresnek a legtöbben?
  • Vajon az általam kigondolt kulcsszavak eredményesek lesznek?
  • Vajon mekkora a verseny az én területemen?
  • Milyen kulcsszavakkal érhetem el a legjobb eredményeket?

 

Nagyon sokan csak maguktól kitalálják a kulcsszavakat, de nem törődnek azzal, hogy vajon az adott helyzetben tényleg azok-e a legmegfelelőbb kifejezések? Sokszor nem sikerül magunktól beletalálni és kissé csalódottak leszünk, mert nem teljesülnek a kitűzött célok. Ennek elkerülésére ad néhány ötletet, tanácsot a mostani bejegyzés.

Keresőoptimalizáláskor az egyik legfontosabb lépés annak eldöntése, hogy mire is optimalizáljuk az oldalakat. Jól működő megoldás ha a Google kulcsszóválasztó eszköz segítségével összegyűjtjük a témával kapcsolatos kulcsszavakat (több százat is akár). A kulcsszóválasztó eszközzel azt is megtudjuk, hogy a googleben mekkora a hirdetési verseny az adott kulcsszóra és még azt is, hogy mennyien keresnek az adott kulcsszóra.

 

Tipp: Az emberek főleg a szavak ragozattlan alakjára keresnek rá így célszerű nekünk is a szó szótári alakját használni. 

Ha biztosra akarunk menni, akkor egy pár hetes kampányt futtathatunk, hogy lemérjük melyik kulcsszóra hányan keresnek. Ez minimális költséggel jár ugyan, de a kampány eredményéből nagyon sok fontos részlet kiderülhet.

 

Hatékony kulcsszó választás

 

Ha megtaláltuk a megfelelő kulcsszavakat, akkor sem ülhetünk elégedetten, hiszen még csak a jéghegy csúcsát kapargatjuk.
Megtaláltuk azokat a kulcsszavakat, amikre a legtöbben keresnek, azonban kihagytuk az ugynevezett long tail szavakat.

 

Igaz csábító, hogy olyan kulcsszóra optimalizáljuk az oldalunkat, amire sokan keresnek, de valószínű sokkal jobb hatásfokot (konverziót) érhetünk el olyan kulcsszavakkal, amire a tudatos közönségünk keres. Pl: Keresett kulcsszó a domain, és több százezer keresés törénik naponta erre a kulcsszóra. Azonban a domain regisztráció kulcsszóval sokkal nagyobb eladást érhetünk el, hiszen itt eleve a célközönségünk az, aki rátalál az oldalunkra.

Célszerűbb tehát a olyan kulcsszavakra optimlaizálni a weboldalunkat, amivel a célközönséget tudjuk jól megszűrni, de mégis tartalmazza azt a fő kulcsszót, amire sokan keresnek. 

 

A legjobb kulcsszavak a következő tulajdonságokkal bírnak:

  • Erős témabeli kapcsolódás a weboldalunkhoz: olyan kifejezések, amelyeket weboldalunk tartalma megerősít
  • Viszonylag magas keresési volumen: olyan kifejezések, amelyeket az emberek ténylegesen keresnek
  • Viszonylag alacsony verseny: olyan kifejezések, amelyekre kisszámú találat adódik

 

A fenti kritériumok követése nélkül valószínűleg az alábbi két forgatókönyv egyike fog bekövetkezni:


•  Nagyon népszerű – és kompetitív – kulcsszavakat választunk ki.  A kiválasztott kifejezések annyira széles körben elterjedtek, hogy milliónyi másik weboldal is versenyre kel értük. Nincs esélyünk a jó helyezés elérésére.
•   Nagyon szűk kört érdeklő kulcsszavakat választunk ki. Olyan kifejezéseket választunk, amelyek annyira konkrétak, hogy gyakorlatilag senki nem keresi őket.Az elért előkelő helyezés felesleges, hiszen senki nem látja.

Ha olyan kulcsszavakat választunk, amelyek megfelelnek a három fő követelménynek, exponenciálisan megnöveljük a találati oldalakon elért jó helyezések esélyeit.

 

 Természetes szöveg vagy kulcsszógyűjtemény?



Az oldal szövegének megírásakor figyeljünk mindig arra, hogy milyen szavakkal lenne a legcélszerűbb leírni az adott témát, különös tekintettel az Oldal kulcsfontosságú részeire. Ne csak arra gondoljunk, hogy egy oldal, vagy fejezet címe jól hangozzék; a látogatók szempontjai mellett a keresőkben kereső jövendőbeli látogatók szempontjait is tartsuk szem előtt. Lehetőleg olyan szavakat, kifejezéseket használjunk, melyekre nagy valószínűséggel rá is keresnek. Ne essünk azonban túlzásba: a nehezen olvasható, kulcsszavakkal teletömött oldalt nem fogják szeretni a Látogatók. 

 

 Mennyi ideig tart felhozni egy honlapot a Google top3 találatba?


1 héttől másfél évig.

Amitől függ:
 

  •     a konkurencia száma
  •     a konkurencia minősége
  •     a kulcsszó magyar vagy nemzetközi volta
  •     a honlap alaphelyzete (szabványosság, optimalizáltság, domain előélete stb.)


A szabványosság rendkívül erős előrelendítő tényező, amivel a honlapkészítők 95%-a nincs tisztában. Az optimalizáltság és a megfelelő kulcsszó előfordulási gyakoriság természetesen alapkövetelmény.

A domain név milyensége is számít (bár mondjuk úgy, nem predesztinál, vagyis egy rosszul megcsinált honlapot le lehet nyomni jó optimalizálással), de ami ennél fontosabb, az a domain név előélete. Ha egy domain néven már régebben volt honlap - netalán egy rosszul optimalizált, sőt, esetleg vírusos honlap - akkor szereplése a keresőben még egy szabványosítás és optimalizálás után is kérdéses egy jó ideig.


Gyakorlatunkban nagyjából 1 hét az átfutása annak, hogy a Google megtalálja az adott honlapot, és rögzítse az azon történt változásokat - legyen szó akár pozíciónyerésről vagy -vesztésről. Nyugati szakirodalomban erre akár 3 hónapot is számoltatnak a honlaptulajdonossal.


A honlap alaphelyzetéhez sorolható a Google Page Rank is, vagyis az a mutatószám, amely az oldal fontosságát mutatja a Google szerint. Magasabb Page Rank értékkel rendelkező honlap előbb kerül be a keresőbe, és a top pozíciókba.

A kulcsszóválasztás gyakorlatáról: 

Bővebben a kulcsszóválasztás gyakorlatban cikkünkben olvashatsz. 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : keresőoptimalizálás

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 

 


Csali termék


Belépő termék

 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.