Érdekel, hogy hogyan tudod saját magad elérni, hogy a honlapod elől legyen a keresőkbe? Tudni akarod, hogy mi az a tudás amivel mások több százezer Ft -ot spórolnak reklámon?
Különösen akkor, ha honlapod van és elégedetlen vagy a forgalmával.
Elsőként érdemes körülnézni a konkurenciánál. Sokat tanulhatunk belőle és könnyen észrevehetjük, hogy miben lehetünk jobbak. Keress rá azokra a kulcsszavakra, témákra, kifejezésekre, amikre elől szeretnél lenni a keresőkben. Találni fogsz olyanokat is, amik nem üzleti konkurenciáid, de most csak az a lényeg, hogy a számodra fontos kulcsszóra elől van a honlap.
Eszközeid:
A vetélytársak avagy a Konkurencia felkutatása azért hasznos, mert olyan téma ötleteket ad, amivel érdemes foglalkoznunk. Felesleges erőt fektetni egy olyan témába, aminek már van szakértője sok száz hasznos cikkel. Gyorsabb sikereket érhetsz el azzal, ha keresel egy speciálisabb témát és annak leszel a szekértője. Így több látogatód lesz és gyorsabban jön a folytatáshoz szükséges siker.
A konkurencia értékes forrása továbbá az értékes kulcsszavaknak és annak, hogy hogyan is érdemes kialakítanod a honlapod szerkezetét.
Ezeket vizsgáld:
A tárhely kiválasztása több szempontból is igen fontos, hiszen bármilyen jól optimalizáljuk is a honlapunkat, ha az olyan szerveren van, amitől a Google hátrébb sorol minket. Ha ilyen tárhelyet választottunk, nem teszünk mást mint kitartóan lapátolunk hóesésben. Ennek gyakorlati okai vannak.
SOHA ne kövesd el az alábbi hibákat:
A fenti kritériumoknak minden magyar tárhelynek meg kell felelnie, de mi még ezt is megfejeltük:
További fontos követelmények:
Már a csapból is a folyik, hogy egy jó domain névvel rendkívül pozitívan befolyásolhatjuk a keresőkben elért helyezésünket. Amennyiben a kulcsszavunk megegyezik a domain névvel, az nem csak egy beszédes domain nevet takar, nemcsak a Google fog előrébb rangsorolni, de minden ránk mutató link egyből, a linkre rakott kulcsszavak szerepét töltik be.
Nem véletlen, hogy minden nap újabb eladási rekordok születnek (seo.com, poker.com). Sajnos ezt mások is tudják és hamar le is foglalták a legjobb neveket. Mi akik későn kaptunk észbe, már csak a maradékon osztozhatunk. A helyzet mégsem reménytelen. Van több lehetőségünk is:
Vásárolhatunk olyan domain neveket, amik nem .hu végződésűek, viszont tartalmazzák a számunkra fontos kulcsszavakat. Jelenleg (2010) van is egy ilyen akció a www.domainflotta.hu oldalon. Bővebb információ: Hogyan kereshetek több százezret egy 2200 Ft -os domain névvel ?
A jó domain név kiválasztása azért is fontos, mert később már nem lehet megváltoztatni, hiszen kiépülnek a ránkmutató linkek, amik tartalmazzák a domain nevünket.
Cégek esetén javasolt legalább 2 domain nevet választani. Az egyik név maga a cégnév, amihez e-mail címeket igénylünk, ráírjuk a névjegykártyára stb. A másik domain név pedig amire elől leszünk a keresőkben.
Pl.: A cégünk neve NetLight Consulting kft. A céges domain: www.netlight.hu. A domain regisztrációval foglalkozó részlegünk címe: www.domainflotta.hu.
Nálunk a 2 domain 2 különböző oldalt takar, de nyugodtan meg lehet oldani ezt egy honlappal is. A kulcsszavunkat tartalmazó domaint használjuk a neten, erre épülnek ki a linkek és ez kerül be az online "vérkeringésbe". A másik céges domain nevet pedig használjuk a hivatalos céges iratokon, névjegykártyán valamint céges e-mailnek.
Miután kitaláltuk, hogy mi lesz az oldalunk célja, hogy ki lesz a célközönség még vissza van egy igen fontos lépés a HOZZÁADOTT ÉRTÉK, mely nem csak a jó vállalkozás alapja, de garantálja a látogatószám növekedését is.
Ha az oldaladon lévő információk érdekesek és hasznosak, akkor a látogatóid szeretni fogják. Időt töltenek az oldalon és ezzel jelzik a keresőnek, hogy az oldal értékes. Így egyre előrébb fog kerülni a ranglistán. Ráadásul önmagától megindul a külső linkek kiépülése az oldalra, hiszen mások fognak rád hivatkozni, mint a téma szakértőjére.
A hozzáadott érték nem csak keresőoptimalizálás szempontjából fontos, akár ezen is múlhat, hogy sikeres lesz e az online az oldalunk vagy sem. Szánjuk erre a méltatlanul elhanyagolt lépésre kellő időt.
Ha készen van az oldal első változata, akkor első lépésként regisztráljuk azt a keresőkbe. Ma már nem olyan fontos ez a lépés, de semmit nem vesztünk azzal, ha megcsináljuk.
Google
http://www.google.co.hu/addurl.html
A bejelentés és a Google kereső adatbázisába történő bekerülés között minimum pár nap, maximum 6-8 hét is eltelhet, várjunk türelemmel.
Ezek után készítsük el a honlaptérképet, ami egy sitemap.xml fájl. Ezt kell feltölteni a Google keresőnek, hogy probléma nélkül megtalálja minden tartalmunkat.
A sitemap készítéséről itt olvashatsz.
Hova felesleges regisztrálnod?
Van néhány olyan oldal, amire fölösleges az áramot pocsékolni, ha a weboldalak keresőkbe regisztrálása a célunk:
Egyéb regisztráció
Sokkal gyorsabban felbukkanhatunk a keresőkben (igaz,csak áttételesen), ha más, a kereső programok által jóval gyakrabban indexelt oldalakon helyezünk el linket, így közvetetten eljuthatnak látogatóink oldalunkra (a kulcsszó alapján a "közvetítő" oldalra jutnak, ahonnan már link mutat ránk.) Ha sietünk, lényeges megnézni, hogy a kiválasztott "közvetítő" oldal mennyire könnyen elérhető pl. a Google számára , mennyire gyakran frissül, mikor látta utoljára a Google Inc. keresőrobotjai (rákeresve az oldalra megjelenik az utolsó letapogatás dátuma, ha az az elmúlt pár napon belül történt.)
Hasonló eredményt érhetünk el, ha webhelyünk Nyitólapján megjelennek a legújabb oldalak (címmel, rövid leírással, részlettel): ezeket meglehet, hogy még nem indexelték be a keresők, azonban a nyitóoldalt minden bizonnyal, így jóval hamarabb megjelenhet a szükséges Kulcsszavakkal webhelyünk a találati listákban.
A keresőben tartósan akkor tudunk jó helyezést elérni, ha a weboldalunk tartalma megfelel a keresők által támasztott speciális követelményeknek, valamint maga a honlap is úgy lett megírva, hogy keresőbarát legyen (ne rejtse a tartalmat, keresőbarát urlek stb )
A tartalom kialakításánál érdemes figyelembe venni azt, hogy a választott kulcsszavak minél gyakrabban szerepeljenek a szövegben, ráadásul úgy hogy ne rontsák a szöveg tartalmát
Linképítés meghatározó pont minden oldal optimalizálása során. Az arányok eltérőek, hogy mely oldalnál, milyen súlyt kapjon a SEO munkában a link-building, de a tartalom minden esetben az elsődleges.
Az oldalunkra mutató hivatkozásokat legegyszerűbben a katalógus linkekbe történő regisztrálással tehetjük meg. Jó módszer lehet az is, ha megnézzük milyen oldalak vannak a témakörünkben és megkérjük őket, hogy tegyenek ki egy értékes cikket az oldalukra, amit mi írtunk és szerepel benne az oldalunkra mutató link is.
Hasonló jó módszer lehet, ha ilyen tartalmat írunk más Google+ és Facebook oldalakra, illetve megkérjük az elégedett ügyfeleinket, hogy írjanak rólunk az üzenőfalukra.
Mind, mind értékes hivatkozás lesz az oldalunkra. Ez pedig annak a rakétának az üzemanyaga, ami a találati lista élére repíti az oldalunkat.
A friss tartalom két szempontból is nagyon fontos. Egyik, hogy azok az oldalak, amik ritkán frissülnek hajlamosak hátrébb csúszni a találati listán. A másik, hogy minél gyakrabban frissül az oldalunk, annál több tartalom van rajta és annál több látogatónk lesz. A konkurenciád pedig képtelen lesz lépést tartani veled.
A lényeg, hogy a látogatóknak szóljon a tartalom, de lehetőleg olyan témákról, amikre az emberek keresnek. Így biztos lehetsz benne, hogy minden fontos kulcsszót tartalmazni fog az így elkészült cikk.
Ha készen vagy mindezzel, akkor még nem végeztél. Most jön a legjobb rész. Folyamatosan követed a honlapod fejlődését. Nézed a statisztikákat és próbálsz új izgalmas tartalmakat készíteni. Igyekszel minél több rádmutató hivatkozást építeni.
Az eredményeidet nyomon követheted automatikusan is. Erre való a Google Analytics illetve a linkek létrejöttének automatikus ellenőrzése.
Elsőre nehéz megmondani, hogy milyen sikeres volt a kereső optimalizálás, ezért is kell folyamatosan nyomon követni a munkádat. Ráadásul így fel tudod mérni, hogy mely témák voltak sikeresebbek és abba az irányba tudod bővíteni a honlapod tartalmát. Ne ess abba a hibába, hogy más oldalakról másolsz át szövegeket, ezt a Google sem szereti.
Pár hónap alatt az is ki fog derülni, hogy az általunk kitalált kulcsszavakat érdemes erőltetni vagy inkább azokat, amikre az értékes látogatók érkeznek. Hogy mi az értékes látogató? Az, amelyik pénzt hagy nálad. A többi csak bámészkodó tömeg.
Ám ez mind munkaigényes folyamat. Ezért ha azonnali eredményeket is el akarsz érni, akkor mindenképp érdemes gyorsabb reklámozási megoldást is igénybe venned az elején. Ilyen lehet pl.: a facebook és a Google adwords reklám.
Sok sikert és kitartást. Nagy kaland ez és ha kitartóan csinálod megváltoztatja az életed.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : keresőoptimalizálás
Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.