A jó domain számos jellemzővel bír. A cél nyilvánvalóan az egy domain név kiválasztásánál, hogy olyan oldalt tegyünk majd elérhetővé rajta keresztül, amelyet nem csak szívesen látogatnak az internetezők, de termékeinket vagy szolgáltatásainkat is hajlandóak minél nagyobb számban megvásárolni.
A keresőoptimalizáció, a linképítés, az oldalszerkezet átláthatóvá tétele és maga a honlapkészítés is természetesen nagyon fontos tényezők, hiszen ezek nélkül nem lehet olyan honlapot felépíteni, amely megfelelően látható lesz majd. Ugyanakkor mindig a legelső lépéssel kezdődik a leghosszabb út is – ez pedig ebben az esetben nem más, mint a megfelelő domain név kiválasztása.
A keresőoptimalizálást már itt elkezdhetjük – a legjobb, ha olyan domaint választunk, amely tartalmazza a számunkra legideálisabb kulcsszót. Ehhez nagyon ügyesnek, és persze fürgének kell lennünk, hiszen a legjobb domaineket igen gyorsan elhalásszák a piacon. Ki kell fundálnunk, melyik az a kulcsszó, amely a legtöbb látogatót hozhatja, és megnéznünk, milyen szabad lehetőségeink akadnak domain regisztrálására, vagy milyen domainek szabadulnak fel a közeljövőben, amelyek megfelelőek lehetnek.
A jó domain nem csak a keresőknek kedvez, hogy jó helyet kapjon a találati listák oldalain, de a felhasználóknak is. Éppen ezért viszonylag rövid, könnyedén megjegyezhető, releváns domainre van szükség. Ennek nem feltétlenül kell tartalmaznia olyasmit, ami direkt ránk utal – a lényeg, hogy releváns legyen és a felhasználók minél könnyebben visszaemlékezzenek rá.
És persze az is fontos, hogy a domaint megfelelően védjük – a ragozott vagy csak kicsit eltérő domainformákat is érdemes levédeni, ellenkező esetben a konkurencia vagy esetleges rosszakaróink könnyen keresztbe tehetnek nekünk az ezeken a címeken közzétett nem kívánatos tartalmakkal.
Ha találtál valami hasznosat a cikkben, nyomj egy tetszik gombot:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : Domain hírek
Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.