Néhány praktikus tanács arról, hogyan növeljük látogatottságunkat és helyezéseinket a Google keresőben a legnagyobb magyarországi linkgyűjtemény, a startlap.hu-hoz kapcsolódó lap.hu oldalak segítségével.
Oldalunk regisztrációját külön-külön, minden egyes startlap oldalon, a jobb felső dobozban található hivatkozásra kattinva kérelmeznünk kell, márcsak azért is, mert a legtöbb linkgyűjteményt más és más gondozza. Sokszor nem is gondolnánk, hogy hány lap.hu oldalra kerülhetne be potenciálisan az oldal. Egy átlagos céges weboldalt – témájától függően – potenciálisan 40-50 lap.hu oldalra is bejegyeztethetjük, az alábbiak figyelembevételével:
Általában pár nap alatt reagálnak is a szerkesztők, de beletelhet akár pár hétbe, sőt pár hónapba is, az adott szerkesztő lelkiismeretességétől függően.
A Linknépszerűség növelése érdekében tevékenykedő webmester érdeke, hogy lehetőleg minél több lap.hu oldalon jelenjen meg oldalára mutató hivatkozás, míg a gyűjtemények szerkesztőinek és az egész konglomerátumot üzemeltető Sanoma-nak ezzel olykor ellentétes módon az az érdeke, hogy a gyűjteményben csak releváns, az adott összefüggésben hasznos, értékes link szerepeljen.
Előljáróban tudni kell, hogy a lap.hu szerkesztők – a startlap koordinátorok minden igyekezete ellenére – nem ugyanolyan módszerek alapján és nem ugyanolyan színvonalon szerkesztik a kezelésükben álló linkgyűjteményeket, ráadásul más és más egyéniségek, akikhez nem feltétlenül hatékony dolog ugyanolyan módon hozzáállni. Végletekig leegyszerűsítve kétféle lap.hu szerkesztő van: aki következetesen szerkeszti az oldalát, és van akinek a szerkesztési elvei sokkal nehezebben érhetőek tetten.
A legkövetkezetesebb lap.hu szerkesztők az oldalon magán pár szóban (sőt olykor még egy külön lapon, hosszú terjedelemben részletezve) leszögezik, hogy feltételekkel fogadnak el linkeket oldalukra. Keressük ezeket a feltételeket az oldalon, és ha látványosan nem felel meg az ajánlandó link ennek, akkor inkább ne ajánljuk. A kevésbé következetes szerkesztők pedig gyakorlatilag minden linket felvesznek oldalukra, függetlenül azok relevanciájától.
Melyik dobozba ajánlja a linket?: Gondosan mérlegeljük, hogy melyik dobozba (= linkgyűjtemény altémájához) regisztráljuk az oldalt, és ne felejtsük el kiválasztani ezt a linkajánlásnál.
Link címe: A lap.hu gyűjtemények azon kevés katalógushoz tartoznak, ahol a Mélylinkelés elfogadott dolog, ezért ha lehet, éljünk a lehetőséggel és ne az ajánlott weboldal nyitóoldalát adjuk meg (melyre sok egyéb [Tematikus katalógus]?nál egyébként is lehetőségünk van), hanem azt az aloldalt, ami legközelebb áll a kiszemelt lap.hu gyűjtemény témájához.
Link szövege: A Linkre rakott kulcsszavaknak kulcsszerepe van a Keresőoptimalizálásnál, ezért próbáljuk a fontos kulcsszavakat idecsempészni, a legtöbb linkszövegnél más és más leírást használva. A Jól megírt weboldal bejegyzésben írtakat figyelembe véve a Mélylinkelés céljából ajánlott konkrét weblap témájának egy-két szavas összefoglalását használjuk. Figyeljük meg, hogy van-e valami speciális formátum, amit a szerkesztő a linkek szövegénél használ, illetve mennyire fordulnak elő hosszabb szövegek a linkgyűjteményben, és ennek megfelelően adjuk meg a szöveget, de mindig törekedjünk a rövidségre.
Buborék szövege: Technikailag ebből lesz a hivatkozás (<A> elem) title attribútuma. Fontossága vitatott, de ártani nem árthat, ha kitöltjük.
Megjegyzés: Ez a megfelelő hely arra, hogy megköszönjük előre a link felvételét, gratuláljunk az oldalhoz, stb.
E-mail: A link felvételéről vagy elutasításáról erre a címre kapjuk az értesítést, ezért érvényes, jó e-mail címet adjunk meg.
Mivel a lap.hu oldalak nagyon hasonlóan néznek ki, ezért nagyszámú ajánlásnál könnyen elfelejthetjük, ajánlottuk-e már weblapunkat az adott lapon, vagy sem. Amennyiben az ajánlott weblap már szerepel a gyűjteményben vagy még elbírálás alatt van, a linkajánló oldal nem fog továbbengedni. Ha a Mélylinkelés miatt nagy eséllyel egy másik lapot akarnánk ajánlani, vagy több, hasonló témájú oldalt promotálunk egyszere, akkor könnyen előfordulhat, hogy kétszer ajánlunk valamit. Ezt is elkerülendő írjuk össze egy sima szöveges fájlba, hogy hová ajánlottuk már a linket, és azt is, hogy elfogadták, vagy visszautasították-e.
Ha egyértelmûen kapcsolódik oldalunk a kérdéses témakörhöz, akkor fel kell, hogy vegyék a szerkesztõk, és errõl rövid idõn belül választ is kell küldjenek. Olykor még ekkor is előfordul, hogy az általunk ajánlott linket valamilyen indokkal elutasítják. Ekkor előszöris mérlegelni kell, az elutasítás indokai mennyire tűnnek helyt állónak illetve mennyire következetesen, lelkiismeretesen szerkesztik az oldalt, és összhangban van-e ezzel az indoklás: ha úgy tűnik, hogy az adott gyűjtemény koncepciójába tényleg nem feltétlenül fér bele az ajánlott lap, akkor hagyjuk annyiban a dolgot.
Akkor, ha az adott gyűjtemény nem következetesen és/vagy lelkiismeretesen szerkesztettnek tűnik számunkra, vagy személyes indíttatást vélelmezünk az elutasításban, írjunk egy kedves, kulturált hangvételű levelet a szerkesztőnek, kérve a link felvételének újragondolását:
Ha mégsem sikerült meggyőzni az adott szerkesztőt, akkor problémánkkal forduljunk a Sanoma alkalmazásában álló startlap.hu koordinátorokhoz, pl. a http://ugyfelkapu.lap.hu/ oldalon található űrlap segítségével.
Mivel a lap.hu gyűjtemények dinamikusan bővülnek – folyamatosan egyre kisebb és kisebb résztémákat dolgozva fel –, ezért fél-egyéves időtávban számos olyan, új lap.hu oldal tűnhet fel, melyekre bejelenthetjük még oldalunkat, ezért érdemes ennyi idő elteltével újból visszatérni a fentiekre.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : keresőoptimalizálás
Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.