6 módszer, hogy több látogatód legyen a keresőkből anélkül, hogy szövegírásra vagy tartalom marketingre költenél.
Hiszen hiába vagy elől, ha az emberek átsiklanak az oldalad felett.
Ennek legjobb módszere az, ha kikísérletezed a legjobb Title és Meta Descriptiont. Hiszen a Title lesz az a vastagon szedett rész, amit olvasni fognak az emberek a találati listán.
Title pont úgy viselkedik,mint egy újság címsor. Ha érdekes, akkor kattintanak és elolvassák. Ha unalmas, akkor tovább keresnek.
Meta Description pedig olyan mint egy izgalmas bevezető. Ezt olvasod el közvetlenül a cím után. Legyen jó, ragadja meg a látogató figyelmét. Késztesse kattintásra.
Amivel felhívhatod még magadra a figyelmet az a rich snippet. Ezekkel kitűnhetsz a tömegből. Használd a csillagokat vagy a rel=”author” jelölést, hogy a találatod mellett megjelenjen a kis képed. Használd ezeket az eszközöket, mert odavonzzák az emberek tekintetét.
Nézd meg, hogy milyen oldalakra linkelsz. Ha azok az oldalak értéktelenek, akkor inkább távolítsd el a linkeket. Az most mindegy, hogy a link egy menüpont vagy külső hivatkozás.
Úgy érdemes szelektálnod, hogy az az oldal, ami nem jó senkinek, ami senkinek sem képes segíteni az értéktelen. Teljesen felesleges hivatkoznod rá. Csak elvonja a figyelmet és a Google sem értékeli.
Nézd meg az oldaladon a hivatkozásokat. A legtisztább, ha egy oldalról hivatkozol a többi belső oldalra, úgy mint az egyszerű menüszerkezeteknél. Sokszor előfordul, hogy a bővítés során olyan linkhurkok jönnek létre, amik duplikált tartalmakat eredményeznek. Arra is figyelj, hogy ne hivatkozz más linkel ugyan arra a tartalomra. A www.domain.hu és a domain.hu már különböző linknek számít. Csak az egyiket használd!
Gyorsítsd fel a honlapod! Igen, sokan mondják, hogy a honlap gyorsaság egy apró szempont a Google helyezésben. Nincs akkora súlya, mint azt sokan gondolják.
Lehet, de a felhasználóknak roppant fontos.
Ha gyors az oldalad, akkor szívesebben böngésznek rajta, több időt töltenek el és csökken a visszafordulási arány. Márpedig ezek olyan adatok, amik igazán fontosak a Google helyezésnél.
A Google szerencsére segít abban is, hogy hogyan tudod felgyorsítani az oldalad. A Honlap gyorsításról ebben a ckkben írtunk.
Ez egy tökéletesen működő módszer arra, hogyan tudsz természetes linkeket szerezni a honlapodnak.
Rendkívül fontosak az ilyen linkek, hiszen ezek lesznek , amik aztán előre repítenek a találati listán és több látogatót és így több vevőt hoznak neked.
Ha egy látogatód azt mondja, hogy elégedett az oldaladdal, a szolgáltatásoddal vagy a termékeddel, akkor egyszerűen csak mond neki a következőt.
„Köszönjük szépen. Ez azt jelenti, hogy szívesen ajánlana minket másoknak is? Mert ha így van, akkor hálásak lennénk, ha leírná ezt Facebookra, Google + ra vagy csak megemlítené a honlapján”
Ne aggódj most amiatt, hogy ezek a linkek milyen minőségűek (dofollow, nofolloe), mert mindenképp értékesek lesznek. Amúgy sem linket kérünk tőle, hanem azt, hogy ha elégedett volt a termékkel, a szolgáltatással, a honlappal vagy csak úgy érzi valami hasznosat kapott tőlünk, akkor ossza meg a barátaival.
Például egyszer ezt olvastam egy email aláírásban:
„Ha bármikor úgy érezte segítettem, csodálatos lenne, ha ezt elmondaná a facebook oldalunkon.”
Nem tudom mennyire hatásos ez a módszer, de nem is érdekes. Lehet csak az emberek 0,01% -a veszi komolyan, de már ez is több link, mint amennyit egyébként kapna.
Legyél kreatív és variálgasd az ötleteidet. Hidd el az emberek szívesen segítenek, ha jól kéred őket.
Akkor használd ezt a módszert, ha észrevetted, hogy az oldalad tetszik az embereknek, de mégsem hoz a Google látogatókat.
Vagyis vannak látogatóid, akik sok időt töltenek az oldaladon, alacsony a visszafordulási arányod és más oldalaidra is rákattintnak. Valamiért azonban az organikus találati listáról alig jönnek emberek.
Ez általában akkor fordul elő, ha a cikked vagy az adott oldalad rossz kulcsszavakat használ. Valószínűleg nem SEO szempontok alapján készült vagy olyan kulcsszót használsz, amire már nem keresnek az emberek.
Ebben az estben keresd meg azokat a kulcsszavakat, amikre sokan keresnek és kapcsolódik az oldalad témájához. majd írd át ennek megfelelően a címsorokat. Érdemes egy kicsit a tartalmat és kép alt tageket is aktualizálni.
Néha az is rengeteget segít, ha az url-t megváltoztatod és a régire 301 átirányítást raksz.
Nem tudom honnan jött az a rémhír, hogy a hagyományos linképítés halott. Nem is igazán tudom mit értenek „hagyományos” linképítés alatt, de az biztos, hogy a módszer él, virágzik és még mindig erőteljes.
Való igaz, hogy a vendég blogolás alacsony minőségű oldalakon, a linkgyűjteményekbe való tömeges regisztrációk nem működnek már.
Azonban a hagyományos linképítés igen. És nem csak keresőoptimalizálás szempontjából, hanem azért is mert valódi forgalmat hoznak az oldaladra.
Egyszerűen csak meg kell találnod azokat az oldalakat, amik a te témádban cikkeznek és felvenni a tulajdonossal a kapcsolatot. Írni ezekre az oldalakra egy érdekes és minden szempontból értékes cikket, amiben elhelyezel linket az oldaladra.
Vannak olyan módszerek, amikkel csupa olyan oldalt találhatsz, amik már hivatkoznak hozzád hasonló oldalakra, de rád még nem.Egy ilyen módszert találsz ezen az oldalon is: Link elemzés Excel használatával
Készíts ezekből az oldalakból egy listát és vedd fel a kapcsolatot a szerkesztőkkel. A lényeg, hogy udvarias és barátságos legyél. Semmi nyomulás.
Írd meg neki, hogy miért vetted fel vele a kapcsolatot, mivel foglalkozol és azt, hogy szívesen írnál egy cikket az általa megadott paraméterek alapján az oldalára.
Hidd el nagyon sok pozitív visszajelzést fogsz kapni. Ráadásul ezek a linkek mind értékesek lesznek a Google szemében is, amellett hogy valódi látogatókat is hoznak az oldalara.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : keresőoptimalizálás
Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.