Naponta 8-12 órát csüngünk a médián

Kategória: Érdekességek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Egy most megjelent friss tanulmány szerint, a fiatal egyetemisták napi 12 órát töltenek el a szórakoztató médiával. Vészjósló a helyzet a gyerekeknél is, ők közel 8 órát függnek a médián, akárcsak a szüleik.

 

Életük fele a médiafogyasztással telik

 

Naponta 8-12 órát csüngünk a médián


A neves Emerging Adulthood szaklapban megjelent tanulmány fiatal egyetemisták médiafogyasztási szokásait vizsgálta meg, tizenegy különböző médiahasználatot különítve el, az internetezéstől a számítógépes játékok használatáig. A kutatók közel 500 egyetemista szokásait követve, megállapították, hogy idejük meghatározó részét, mintegy 12 órát, valamilyen szórakoztató médiával töltik – írja a domainflotta.hu A legtöbb időt az üzenetküldésre, a közösségi médiára, és az internethasználatra fordították.

 

A Jennifer L. Walsh által vezetett kutatás azt is vizsgálta, hogyan hatnak az egyes médiafogyasztások a tanulmányi eredményekre. Eredményeik szerint a mobiltelefonhasználat, a közösségi média, és a televízió használata rontja a tanulmányi eredményeket, míg az olvasásra fordított idő az eredmények javulását hozta magával.

 

A kutatók szerint a médiafogyasztásra fordított idő miatt a diákok sok órát hagynak ki, elhanyagolják az egyetemi munkát, és jellemző tünet a kialvatlanság és az élénkítő szerek használata is.

A médiahasználat kiugróan magas az első éves egyetemisták körében, mert jellemzően ebben az évben kezdik el önálló életüket. Azonban a jelenség hasonlóan aggasztó a fiatalok és gyermekek körében, ahogy egy korábbi tanulmány erre rámutatott.

 

A gyerekek egy teljes műszakot töltenek a médiával

 

A Henry J. Kaiser Alapítvány által támogatott kutatás szerint a 8-18 év között fiatalok átlagosan naponta 7,5 órát csüngenek valamilyen médián. Amennyiben figyelembe veszik azt is, hogy olykor egyszerre interneteznek és hallgatnak zenét, azaz egy időben többszörös a médiafogyasztás, úgy ez az adat az egészen elképesztő, napi közel 11 órára emelkedik.

A több mint kétezer gyermek bevonásával zajlott kutatás azt is megállapította, hogy azok a gyermekek, akik jobban függnek a médián rosszabb osztályzatokat érnek el az iskolában, és boldogtalanabbak.

 

A gyerekek a legtöbb időt a televízió előtt töltik, amit a zenehallgatás és az számítógéphasználat követ. Az olvasás és a mozi szerepe lényegesen kisebb. Aggasztó, hogy a médiafogyasztással töltött idő drámai módon növekszik. Az alapítvány öt évvel korábbi vizsgálatában még két órával kevesebb időt töltöttek a gyermekek televíziók és számítógépek előtt.

 

Idehaza se jobb a helyzet

 

A Médiatanács által tavaly végzett Kid.comm kutatás azt mutatja, hogy a hazai fiatalok médiafogyasztás nem tér el lényegében külföldi társaikétól. Különösen hétvégén magas a médiafogyasztás, amikor közel három órát töltenek el tévézéssel, két órát internetezéssel, egy órát rádióhallgatással, és e mellett még jelentős időt vesz el tőlük a számítógépes és mobiltelefonos játék is. Az internetezésnél a legtöbb időt a közösségi médiára szánják, amit a keresők használata követ. Összességében a médiafogyasztás nálunk is megközelíti az amerikai szintet, különösen a hétvégi időszakban.

 

Noha a médifogyasztás különösen a gyermekeknél aggasztó, a szüleik sem maradnak el tőlük. Az Ofcom éves jelentése szerint a brit felnőttek 7,5 órát töltenek a televíziók, vagy számítógépek előtt. Míg Magyarországon, a Nielsen felmérése szerint 2013 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 18 percet töltött csak a tévékészülékek előtt.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : Internet

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 

 


Csali termék


Belépő termék

 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.