Hogyan válasszunk domaint, hogy az a keresőoptimalizálást is segítse?

Kategória: Önmüködő honlap | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Amikor egy új weboldalon ötletelünk, és még csak a fejünkben kezd összeállni a kép, a domain választás kérdése is feltétlenül szóba kerül. A kérdés megválaszolása nem is olyan egyszerű, mivel számos tényezőnek kell megfelelnie. Az egyik ilyen fontos szempont, hogy a Google keresőben könnyen megtalálható legyen a weboldalunk. Ennek apropójából kértük meg Evenich Andrást, a kulcsszo.hu keresőoptimalizálóját, hogy mondja el, melyek azok a szempontok, amiket érdemes figyelembe venni domain választáskor, legyen az akár új, akár régi.

 

Evenich A.: Köszönöm Balázsnak a felkérést. Jó, ha tudjuk, hogy a Google több, mint 200 algoritmus alapján dönti el, milyen weboldal kerüljön előre a találati listában. A Domain rangsorolási faktorok esetében – ahogy erről a SEO szakma beszélni szokott – a következő 8 szempontot érdemes figyelembe venni.

 

1. Domain kora


Ez az a tényező, amit nem tudunk befolyásolni, ha egy új domain-unk van. A Google egyfajta bizalmatlansággal néz az új domain-ekre, és minél korosabb egy domain, valamint a rajta lévő tartalom, annál nagyobb a bizalma a Google-nak is iránta. Kb. 6-12 hónap után bizonyosodik be a kereső számára, hogy nem csak egy kósza felindulásból jött létre az oldal.

SEO szempontból ezért éri meg kifejezetten korosabb domain-ekre vadászni. A Domainflotta szolgáltatásai között is találunk olyat, amely segít az értékes domainek megszerzésében.



2. Kulcsszó legyen a domain-ben


Ez egy olyan tényező, amivel lehet vitatkozni, mert el kell döntenünk, mi a fontosabb nekünk: az hogy legyen egy saját brand nevünk, amit könnyű megjegyezni, szórólapon, névjegykártyán is jól mutat, illetve, ha telefonon elmondjuk valakinek, egyből tudni fogja, hogyan kell a böngészőbe beírni?
Vagy inkább azt tartjuk előbbre valónak, hogy a domain-ben szerepeljen az a kulcsszavunk, amire szeretnénk jó helyen szerepelni a Google keresőben?

Az arany középút lehet a legjobb megoldás, amikor a kettőt ötvözzük, ilyen esetben érdemes a kulcsszavas részt a domain elején szerepeltetni. Pl: domainflotta.

 

Hogyan válasszunk domaint, hogy az a keresőoptimalizálást is segítse?




3. Regisztráció hossza


A Google nagyobb bizalommal tekint egy domain-re, ha több évre előre van regisztrálva. Ezt azért vizsgálja, mert a spam oldalak esetében maximum 1-2 éves időszak az, amíg használják. Így, ha módunk van, több évre előre biztosítsuk a domain regisztrációját.

Ezzel még pénzt is tudunk megspórolni!
 


4. Kulcsszó az aldomainben


Ez nem domain vásárlással kapcsolatos tényező, de jó tudni róla, hogy ha aldomain-t használunk, akkor a weboldalunk relevanciáját tudjuk azzal erősíteni, és nem utolsó sorban a felhasználót is segítjük a tájékozódásban. Pl: kulcsszo.domain.hu




5. Domain előélete

 

Ha használt domain vásárlása előtt állunk, akkor nagyon megéri elegendő időt szánni annak alapos vizsgálatára.

A következőket nézzük meg mi magunk, vagy kérhetjük szakember segítségét is hozzá:
- folyamatos volt a domain élete, vagy valamikor újra kellett regisztrálni?
- milyen tartalom volt azelőtt rajta? Jó, ha a célunkkal azonos volt az ezt megelőző tartalom. A +18-as és egyéb kártékony, negatív megjelenésektől tartsuk távol magunkat.
- milyen linkek mutatnak rá? Figyelnünk kell, hogy a Google Pingvin algoritmusa ne büntesse.
- spam-melt domain. Érdemes utána járnunk, hogy korábban a domain-ról nem küldtek-e spam-melt leveleket több ezres, vagy akár milliós tételben.

 

6. Privát regisztráció


Nemzetközi végződésű domainek esetében van lehetőség titkosítani a tulajdonos adatait. A Google azonban nem szereti, ha nem látható ez az adat. Úgy értékeli, biztos van valami takargatni valója a tulajdonosának. Ezért jobban tesszük, ha nem használjuk ez a megoldást.


7. Domain végződés


A tapasztalatok szerint a Google rangsorolásában nem jelent nagy különbséget, hogy egy domain .hu vagy .com végződésű. A felhasználói bizalmat viszont jobban erősíti a magyar végződés használata.


8. Mit kerüljünk?


A kötőjelet, főleg több kötőjel együttes alkalmazása előnytelen megoldás. Olyan kifejezések használatát is mellőzzük, amelyeket nehéz kimondani, vagy kétértelműek lehetnek. A túl hosszú és a túl rövid nevek általában nem előnyösek.



Domainflotta.: Van még olyan szempont, amit megemlítenél az olvasóinknak?


Evenich A.: Az elmúlt napokban jelentették be a Google-nél, hogy az úgynevezett előszoba oldalakra külön algoritmust fognak bevezetni. Ez azokra az oldalakra vonatkozik, amelyeket azért üzemeltetnek a tulajdonosaik, hogy onnan, az 1-2 oldalas weboldalukról linkeljék a pénzt termelő honlapjukat. Ezt most már büntetni fogja a kereső. Úgy látszik, a Google nem csak a Pingvin algoritmussal szeretné a linkekkel elkövetett csalásokat megtorolni, hanem folyamatosan azon gondolkozik, milyen egyéb más módszerekkel lehet ezeket visszaszorítani.



A könnyű, és nem elfogadott „keresőoptimalizálási”megoldások helyett inkább gondolkozzunk a látogatók fejével, és fordítsuk energiánkat a tartalom készítésre és a közösségi marketingre.



Úgy gondolom, a Domainflotta egy jó példa arra, hogy hogyan lehet jó kapcsolatot tartani az ügyfelekkel és a látogatókkal egyaránt.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : keresőoptimalizálás

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 

 


Csali termék


Belépő termék

 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.