A webhelyszöveg öt célja

Kategória: Önmüködő honlap | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az Ön webhelyének szövege konverzióra késztethet egy látogatót - de el is űzheti a lehetséges ügyfelet. Itt néhány megfontolandó hatékony eljárást talál a webhely szövegének fejlesztéséhez.

Nem egy vállalkozás nagy súlyt fektet webhelye grafikájára és vizuálisan érdekes kialakítására, azonban kevés szöveget helyez el webhelyén. A tájékoztató jellegű szöveg biztatóan hat a látogatókra, valamint indexelhető anyagot nyújt a keresőmotoroknak. Hol is kezdjük tehát? Lássuk azt az öt pontot, amit a szövegnek teljesítenie kell.

 

1. Tegye világossá, miben különbözik versenytársaitól

 

Miért döntsön úgy a látogató, hogy épp Öntől, és nem a számtalan hasonló vállalkozás valamelyikétől fog vásárolni? Ha felháborítja az a gondolat, hogy bármely vállalkozás "lehet éppoly jó, mint az Öné", akkor talált valami fontosat, amit el kell mondania közönségének.

 

A webhelyszöveg öt célja

 

 

Nem kell rossz fényben feltüntetnie a konkurenciát -- ez nem szükséges, és többnyire nem is tanácsos. Ehelyett inkább arról beszéljen látogatóinak, mi teszi egyedivé az Ön hozzáállását az üzlethez. Amennyiben egy bizonyos területre vagy megközelítési módra specializálódik, magyarázza el, hogyan -- és miért -- teszi ezt. Ha világossá teszi, mi az, amiben különbözik, akkor látogatói tájékozottabb vásárlói lesznek az Ön által kínált szolgáltatásoknak és termékeknek.

 

2. Elégítse ki a látogatók tudásvágyát

 

A vizsgálatok tanúsága szerint a keresők először gyakran csupán az alapvető keresést hajtják végre az interneten, és csak később térnek vissza a webhelyre konverzió végzése vagy az adott vállalkozás jobb megismerése céljából. Amilyen mértékben képes előre látni és megválaszolni a keresők kérdéseit, pontosan azt nyújtsa a látogatóknak, amit keresnek, igyekezve elnyerni bizalmukat és hűségüket.

 

E tartalom létrehozásakor tegye fel magának a kérdést: "Milyen tudásra lenne szükségem az ennek a terméknek vagy szolgáltatásnak a piacán folytatott kereséshez?" Ezután vegye számba az információ bemutatásának lehetséges módjait. Szolgáltatása előnyeinek jobb szemléltetése érdekében mérlegelje egy vagy több esettanulmány felvételét a webhelyre -- ezek mind azt ismertessék, hogy miként tudott egy ügyfél megoldani egy problémát vagy szembenézni a kihívásokkal az Ön szolgáltatásának vagy termékének köszönhetően. "Gyakran ismételt kérdések" oldalt is felvehet a webhelyre. Az ilyen GYIK-oldal hatékony marketinges eszköz lehet olyan kérdések tárgyalására, amelyeket várhatóan az ügyfelei is feltennének.

 

Bizonyos kérdések felvetésével vagy információk nyújtásával is lehetősége nyílik arra, hogy különbözzön a többiektől. Amikor a látogatók más webhelyeket is megtekintenek, esetleg további információkat keresnek majd azokkal a kérdésekkel, előnyökkel és funkciókkal kapcsolatban, amelyekkel az Ön webhelyén ismerkedtek meg. Ha konkurensének webhelye nem foglalkozik a megfelelő mértékben a látogatót érdeklő témával, akkor Ön máris némi előnyre tett szert.

 

3. Tanítson

 

Ha esetleg nem is tartja magát a terület szakértőjének, valószínűleg akkor is jóval nagyobb tudással rendelkezik, mint gondolná. A látogatók minden tanácsért hálásak lehetnek, amit a webhelyén kapnak. Ha cikkeket ír vállalkozásával kapcsolatban, és közzéteszi őket webhelyén, abba az irigylésre méltó helyzetbe kerülhet, hogy szaktekintélyként tekintenek majd Önre.

 

Cikkei hozzáféréséért cserébe esetleg kérheti a látogató e-mail címének megadását. Így létrehozhat egy kapcsolattartási listát, melynek segítségével állandó kapcsolatban lehet a potenciális ügyfelekkel, különleges ajánlatokat küldhet nekik, és hasznos információkkal láthatja el őket.

 

4. Javítsa láthatóságát

 

A keresőmotorok szempontjából a legjobb webhelyek számos HTML-fájlból állnak, melyek mindegyike sok szöveget tartalmaz. Ha valamelyik cikkében említést tesz egy olyan témakörről, amelyhez további tudnivalókkal is szolgál, akkor ágyazzon be a szövegbe linkeket a következőképpen: "Ismerkedjen meg közelebbről az olajfestékek használatával." Arra is ügyeljen, hogy a hivatkozott oldalnak megfelelő címet adjon a <title> kód segítségével, példánkban: "Az olajfestékek használata". A keresőmotorok így könnyebben tudják indexelni a webhely tartalmát, és ez a láthatóságot is javíthatja.

 

A webhelyszöveg öt célja

 

 

Ennél is fontosabb olyan webhelyeket találni, amelyek szívesen utalnának az Ön hasznos információkat tartalmazó oldalaira. Ha sok webhely hivatkozik az Ön képzőművészeti technikákkal foglalkozó cikkeire, a művészek könnyebben találnak rá online képzőművészeti boltjára, és javulhat webhelye természetes (nem fizetett) keresői besorolása.

 

5. Állapítsa meg, mi érdekli látogatóit

 

Ha a webhely sok szöveges információt tartalmaz, annak további nagy előnye, hogy így könnyen megállapítható, mely témakörök és kérdések érdeklik a látogatókat. A Google Analytics szolgáltatás Legnépszerűbb tartalom jelentéséből (a Tartalom részben) kiderül, hogy a webhelyen tett látogatások közül hányszor tekintették meg az egyes oldalakat, és hogy átlagban mennyi időt töltött egy látogató az adott oldalon.

 

A Tartalom cím szerint jelentés ugyanilyen adatokat tartalmaz, de oldalcímek szerint összesítve. Ha tehát egy cikke több oldalra is átnyúlik, és minden ilyen oldal azonos <title> kóddal rendelkezik, akkor az összes látogatás százalékaránya és az oldalmegtekintések száma a teljes cikkre vonatkoztatva jelenik majd meg a kördiagramban.

 

Bármely oldal esetében megtekintheti továbbá a Webhelyfedvény jelentést (a Tartalom részben), és így megtudhatja, mely linkekre kattintottak a látogatók a leggyakrabban. Ezáltal képet kaphat arról, mi érdekli a leginkább a látogatóit, feltéve hogy az egyes oldalakon fixen megadott linkek találhatók.

 

Igyekezzen javítani webhelye tartalmának összetételén ezekből a jelentésekből kiindulva. Ha figyelembe veszi az elemzések eredményeit, többet tudhat meg látogatóiról, és képes lesz arra, hogy pontosan az őket érdeklő információkkal szolgáljon.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : keresőoptimalizálás

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok, sorozat vállalkozó. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 

 


Csali termék


Belépő termék

 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.